Halaman

Khamis, 4 Mac 2010

Hentikan campur tangan UMNO/BN dalam pentadbiran kerajaan

"Jang, Kau tahu koh apo sobab negara ni terjerumus ke dalam salah urus, otokrasi, tidak telus, pokok de segalo yang buruk-buruk tu lah, sobab utamo de :

1.    CAMPUR TANGAN UMNO/BN DALAM PENTADBIRAN NEGARO.

Kau faham koh ni Jang, yang den cakap ni, cam ni lah, baik den bagi contoh de, sonang kau nak faham :

1 KRITERIA UTAMO YANG PALING UTAMO UNTUK DILANTIK JADI PEGAWAI –PEGAWAI KERAJAAN UMNO/BN IALAH , PEMBODEK, BANGANG DAN TAK GOMAR BERTANYO.

Jadi, sapo-sapo yang nak dilantik ke jawatan-jawatan kanan dalam satu-satu institusi/jabatan, mesti lulus saringan ketiga-tiga syarat utama di atas. Sobab tu lah Jang kau jumpo dengan gun-ni 4tail tu, satu ketiko dulu safiah jadi nc um, lopeh tu ado lak nudin anak kadi bagai jang. Dan, kau tengok baik-baik, sagalo-galo pegawai kanan dari peringkat persekutuan hingga ke ketua JKKK, somo de cam tu. Ado koh kau terjumpo orang yang arif, yang berpegang pada prinsip, tahu dengan halal dan haram dalam jawatan-jawatan berkenaan selamo koh kini. Tak ado Jang, somo de orang yang 3 jenih kek ateh tu la. Sekiranya anda adalah seorang yang ada merit dalam kerjaya anda, berpegang teguh dengan prinsip dan tahu mano yang halal dan yang haram, elomklah copek-copek boronti kojo kerajaan, sobab kerajaan umno/bn tidak memerlukan orang jenis kau doh Jang.

Percayolah kau dengan den, salagi orang 3 jonih ni yang memegang amanah pentadbiran kerajaan, usah haraplah Malaysia akan maju dalam erti kato yang seluas-luasnya. Den cakap cam ni, berdasarkan pengalaman den mengurus manusia, ORANG PANDAI KOJO TAK PORNAH JADI PEMBODEK, SOMO DE YANG MEMBODEK TU ADALAH ORANG-ORANG YANG TAK PANDAI BUEK KOJO DAN PAMALEH, JADI UNTUK 'COVER' SOMO TU DIO BUEKLAH KOJO MEMBODEK. DAN, UMNO/BN SENTIASA MENCARI ORANG-ORANG YANG SPESIALISASINYA : PEMBODEK, BANGANG DAN TAK GOMAR BERTANYO.

Sebonar de, banyak yang den nak sobut lagi ni Jang, tapi supayo mudah ingat elok satu-satu jo lu Jang, dio macam orang kampung den cakaplah

lancar kaji dek diulang,
lacuh jalan dek ditempuh.

TUTUH JANG SAMPAI MONANG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan